

İlave olarak analiz aşamasında öğrencilerin derste geliştirmek istedikleri yazılım projesi ve oyun türleri nedenleriyle incelenmiştir. Birinci döngünün analiz aşamasında daha önce nesne yönelimli programlama dersini almış ve okullarından mezun olmuş 59 katılımcı ile nesne yönelimli programlama dersini vermekte olan altı öğretim elemanından veriler toplanarak mevcut dersin sorunlarının detaylı bir şekilde tespit edilmesi sağlanmıştır. Birinci döngü analiz, tasarım, uygulama ve değerlendirme basamaklarını içerirken ikinci döngü tasarım, uygulama ve değerlendirme basamaklarını içermiştir. Bu bağlamda araştırmanın amacı mevcut Nesne Yönelimli Programlama dersinin sorunlarının tespit edilmesi mezun öğrencilerin, uzmanların ve alanyazındaki çalışmaların önerileri ışığında mevcut dersin oyun geliştirmeye dayalı öğretim stratejisini temel alarak yeniden tasarlanması geliştirilen dersin uygulanması ve bu süreçte yaşanan deneyimlerin raporlanması olarak belirlenmiştir.īelirlenen amaç ve hedefler doğrultusunda bu tez çalışması, iki araştırma döngüsünü kapsayacak şekilde tasarlanmış ve uygulanmıştır. Bu tez çalışmasında araştırmacının kendisinin vermekte olduğu Nesne Yönelimli Programlama dersinde yaşanan sorunları en aza indirebilmek ve dersin verimliliğini artırabilmek için oyun geliştirmeye dayalı programlama öğretiminin mevcut derse bütünleşmiş edildiği bir eylem araştırması yürütülmüştür. Bu stratejide öğrenciler yazılım mühendisliği yöntem ve tekniklerini oyun geliştirme projeleri vasıtasıyla deneyimlemektedir. Oyun geliştirmeye dayalı öğrenme stratejisi, öğrencilerin oyunlara karşı olan ilgilerini sıfırdan bir oyun geliştirmeye veya mevcut bir oyuna eklentiler yapmaya yönlendirerek programlamayı öğrenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. The practical implication of the findings from this work will benefit in increased efficiency and effectiveness of the operation and maintenance processes in railway. Thus, the aim of this paper is to propose a human-centric design model for the enhancement of railway asset management using Artificial Intelligence, Virtual Reality, and Mixed Reality technologies. It has been found that these technologies are available, but not applied in railway asset management. To carry out this research work, literature review has been conducted related to available Virtual Reality/Augmented Reality/Mixed Reality technologies and their applications within railway industry. In this research, the applicability of such advanced technologies i.e., Virtual Reality, Mixed Reality, and AI have been reviewed for the railway asset management. In railway contexts, it is believed that applying a human-centric design model in the development of AI-based arte-facts, will enhance the usability of the solution, which will have a positive impact on the deci-sion-making processes. User experience design process aims to create relevance, context-awareness, and meaningfulness for the end-user. An important aspect when developing decision-support solutions based on AI and digital technology is the users’ experience. Emerging digital technologies and Artificial Intelligence is expected to facilitate decision-making in management, operation, and maintenance of railway by providing an integrated data-driven and model-driven solution. You will also benefit from my super fast response if you have any issue that you are stuck with(I check Udemy forums every day if someone posts a question).The ongoing digital transformation is changing asset management in the railway industry. Every section in the course starts with basic information about the specific topic, and slowly progresses in difficulty as we finish every video.
#UNITY GAME ENGINE HOW TO#
I had beginners and intermediate game developers on my mind when I structured this course, so it will not only give you all the information you need as a beginner, but it will also teach you advanced game development techniques if you already know how to make games.
#UNITY GAME ENGINE PROFESSIONAL#
I took advantage of my 3 years of online teaching experience and have structured this course in a professional way.
#UNITY GAME ENGINE CODE#
This also applies to your coding skills, if you did not code before, don't worry, we will deeply cover C# from basic to advanced features. We will start with simple things so you will be comfortable even if you are using Unity for the first time. The course is completely project based, and we are going to create 5 games from scratch using Unity Game Engine. This is the most comprehensive online course that will take you from beginner to creating stunning 2D & 3D games in Unity Game Engine! Enroll Now And Become A Professional Game Developer!
